Overgave

  • Overgave

    hij zegt; ik hou van jou
    zij zegt; het zou makkelijk zijn
    hij zegt; wie zei dat het moeilijk moest?
    ze bedenkt zich
    ter plekke
    of eerder
    ze herinnert zich
    een tuin, een bal
    kinderwangen, een kinderhand
    een gooi naar niemandsland

    ze zegt; je hebt gelijk, hel mij over
    hij zegt; wie zei dat ik gelijk moest hebben?
    ze twijfelt
    niet meer
    of eerder
    ze ontrafelt een rode draad
    ze lacht, met open mond
    ze raakt zijn lippen
    ‘slik mij in, verbindt, verzacht’

    ‘daar ben je’, hij zegt; daar ben je
    ze zegt; ‘wat blijft er van me over als ik geef?’
    hij zegt; ‘wie zei je dat je er niet al was?
    ik zie je toch?’
    ze zegt: ‘ja, ik ben er nog’

    het wordt lente
    een deur gaat open
    twee mensen staan nog steeds
    ze vallen soms alle twee
    en elke keer valt het telkens weer
    een stukje beetje beter mee

Over Mirjam

Coach, therapeut, auteur / schrijfster. Praktijk voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. VOOR MENSEN DIE KIEZEN VOOR GRENZELOZE UITDAGINGEN Relatietherapie Personal coach Individueletherapie Workshops & Trainingen Professioneel Trainer, Maatschappelijk werk, Coach, voor Dordrecht en Zuid Holland en de rest van Nederland. Voor jongeren & volwassenen & groepen. Oplossings gericht & kortdurend. Systemisch in alle aspecten. Moeder van 3 pubers, partner van liefste, baas van vrolijke hond die echt kan lachen en een dove oude theemutspoes.
Dit bericht werd geplaatst in Dordrecht, Houd me Vast, Moon Consultancy, Relatie therapie en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie